Ziarnica.pl
← Wróć do działu Ogólne
Ogólne

Zasiłek rehabilitacyjny

Autor: maaarta172 • 12.03.2009 19:42 • 13 odpowiedzi

maaarta172

12.03.2009 19:42

Odpowiedz

Witajcie! Mam do Was pytanie. Jak to jest z tym zasilkiem rechabilitacyjnym? Jestem studentka i z tego co slyszalam mozna sie starac o niego. Dzis bylam w ZUSie i sie grzecznie zapytalam osoby w okienko czy jako student moge sie starac o zasilek. Pani mocniejszym glosem odpowiedziala ze nie!!! Jak to jest, wyjasnijcie mi to??? Mam znajoma ktora pracuje w Urzedzie i twierdzi ze moge sie starac a nawet powinnam! Pozdrawiam.

madzia1

12.03.2009 20:22

Odpowiedz

O 20:42, dnia 2009-03-12 Maaarta172 napisał(-a):

Witajcie! Mam do Was pytanie. Jak to jest z tym zasilkiem rechabilitacyjnym? Jestem studentka i z tego co slyszalam mozna sie starac o niego.

wydaje mi się, ze lepiej byś wyszła na tym, jakbyś złożyła wniosek o rentę. NO chyba, że jesteś na studiach zaocznych i pracujesz to już inna sprawa.

bruja7

13.03.2009 09:27

Odpowiedz
Witam:)
Z tego co mi wiadomo zasiłek rehabilitacyjny można uzyskać w sytuacji, kiedy jesteś na zasiłku chorobowym w pracy dłużej niż 182 dni, czyli prościej, jeśli od pół roku jesteś na tzw. chorobowym. Wtedy składa się odpowiedni wniosek w Zus-ie, który wyznacza Ci termin zgłoszenia się do nich na komisję i następnie przyznaje Ci ten zasiłek, bądź też oferuje rentę. Składa się ten wniosek przynajmniej 1,5 - 2 miesiące przed skończeniem się ostatniego możliwego chorobowego. Ja właśnie miałam taką sytuację, że chcieli mi przyznać rentę, ale odmówiłam i przyznali mi właśnie zasiłek rehabilitacyjny na 12 miesięcy, chociaż ja osobiście bardzo szybko z niego zrezygnowałam, bo wróciłam do pracy.
Mówisz, że jesteś studentką i nic nie piszesz o pracy, więc nie wiem dokładnie czy chodzi Ci o zasiłek rehabilitacyjny, czy może o zasiłek pielęgnacyjny, bo to są dwie różne rzeczy...
Pozdrawiam i zdrowia życzę,
Ania

maaarta172

13.03.2009 11:19

Odpowiedz