Ziarnica.pl
← Wróć do działu Chemioterapia
Chemioterapia

wczesny nawrót choroby - pytania

Autor: Gocha • 28.10.2007 13:55 • 5 odpowiedzi

Gocha

28.10.2007 13:55

Odpowiedz
Witam wszystkich i już na początku życzę duuużo zdrówka i optymizmu!
Moja siostra jest chora na ZZ stopień II NS. Miała 16 x ABVD i wyniki PETu wykazały remisję a dwa tygodnie później wykryto u niej jakiś nalot na płucach (wykluczono zapalenie i raka płuc) i stwierdzono, że to nawrót choroby i że trzeba zacząć leczenie drugiego rzutu. Ja nie znam się za bardzo na tej całej terminologii ale wiem, że będzie miała dwa razy jakieś pięciodniowe cykle chemii (właśnie - co to takiego? i jak to możliwe, że będzie miała chemię bez przerwy 24h przez 5 dni?) i będzie miała podawaną tą chemię przez vascoport i tu kolejne moje pytanie: Co to w ogóle jest i jak wygląda zakładanie tego? Czy jest to rzeczywiście dobre rozwiązanie tak jak tu większość z Was pisze?
Mam jeszcze wiele pytań no ale nie wszystko na raz. Proszę Was narazie o pomoc i o odpowiedzi na powyższe pytania.
Dziękuje bardzo :*

Danka

28.10.2007 18:44

Odpowiedz

O 14:55, dnia 2007-10-28 Gocha napisał(-a):

Moja siostra jest chora na ZZ stopień II NS. Miała 16 x ABVD i wyniki PETu wykazały remisję a dwa tygodnie później wykryto u niej jakiś nalot na płucach (wykluczono zapalenie i raka płuc) i stwierdzono, że to nawrót choroby i że trzeba zacząć leczenie drugiego rzutu. Ja nie znam się za bardzo na tej całej terminologii ale wiem, że będzie miała dwa razy jakieś pięciodniowe cykle chemii (właśnie - co to takiego? i jak to możliwe, że będzie miała chemię bez przerwy 24h przez 5 dni?) i będzie miała podawaną tą chemię przez vascoport i tu kolejne moje pytanie: Co to w ogóle jest i jak wygląda zakładanie tego? Czy jest to rzeczywiście dobre rozwiązanie tak jak tu większość z Was pis

Mam jeszcze wiele pytań no ale nie wszystko na raz. Proszę Was narazie o pomoc i o odpowiedzi na powyższe pytania.