SPOŁECZNOŚĆ
 kalendarz
ZIARNICA
 Co to za choroba?
  etiologia
  objawy
  rozpoznanie
  klasyfikacja
  historia ZZ

 Jak nas leczą?
  chemioterapia
   abvd
   mopp
  immunoterapia
  radioterapia
  chirurgia
  przeszczep szpiku

 Warto wiedzieć
  afereza
  przeszczep
  cytostatyki
  kontrola
  półpasiec
  USG

 Skutki leczenia
  włosy
  skóra
  pamięć
  płodność
  psychika
  pełna lista

FORUM
wyciąg z netykiety
 ogólne
 czy mam ziarnicę?
 chemioterapia
 radioterapia
 przeszczep
 kulinarnie
 hyde park
wyszukaj na forum
 
najczęściej szukane frazy

OPOWIADANIA
 bez happy endu?
 radioterapia
 nasza ZZ
 pamiętnik Heli
 historia - Anetka
 historia - Baldi
 historia - Binka
 historia - Carinka
 historia - Dzidka
 historia - Tomaszek
 historia - Volcano
 anegdoty

AKTYWNE SONDY
historia sond

Z POLA WALKI
Lista blogów

GALERIE
 ozdrowieńcy
 trzy twarze
 łyso Ci?

Aga_86

WASZE WPISY
 komentarze stron
 księga gości

RÓŻNOŚCI
 archiwum
 tu jesteśmy
 geolokalizacja
 strony użytkowników

LICZNIK
 on-line: 1
gości: 1
użytkowników: 0

dzisiaj: 68
ogółem: 8919455
licznik od: 09.02.2006

TWOJE KONTO
zapomniałem hasła
login:
hasło:

pamiętaj mnie

NIE MASZ KONTA?
załóż sobie
po co mi konto?

zarejestrowanych: 1492

REKLAMA :)

-- OGÓLNE - CHEMIOTERAPIA - RADIOTERAPIA - PRZESZCZEP - HYDE PARK --
: Spis Wiadomości :: Utwórz Nowy Wątek :

- wątki z ostatniego tygodnia - BEZ ODPOWIEDZI -
+ nowe podforum: KULINARNIE +


postówmodyfikacja
ochrona serca podczas chemioterapii
62011-01-22 15:36
autor: INES, dodał 2011-01-21 12:15komentuj

Drodzy,
Jutro zaczynam chemie beaccop.
Wcześniej przy ABVD lekarka podawała mi cardioxan, do ochrony serca pod chemii.
Na tym oddziale powiedziano mi, że cardioxan dostają tylko uprzywilejowani chorobami serca albo dzieci.

Przyznam, że jestem zdruzgotana. Bo wiem jak istotne jest podawanie tego leku. Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii?? Nie wiem, czy mam zmieniać szpital, czy co robić ...

autor: mkozinka, dodał 2011-01-21 13:27komentuj

Ja przeszłam chemię ABVD i żadnej ochrony na serce nie dostawałam, ani nic o takowej nie wiedziałam. Lekarka mówiła mi że jakbym miała port to gorzej dla serca, ja zaś dostawałam chemię normalnie do ręki. No i podobno radio jest gorsza.

+0

autor: Bartek90, dodał 2011-01-21 16:03komentuj

Ja podczas całego leczenia schematem BEACOPP (eskalowanym) oraz później ABVD nie dostawałem żadnych leków osłonowych na serce. Wydaje mi się też, że BEACOPP nie jest tak kardiotoksyczny jak ABVD (ale oczywiście mogę się mylić).

+0

autor: andzia, dodał 2011-01-22 10:09komentuj

> O 12:15, dnia 2011-01-21 INES napisał(-a):
> Drodzy,
> Jutro zaczynam chemie beaccop.
> Wcześniej przy ABVD lekarka podawała mi cardioxan, do ochrony serca pod chemii.
> Na tym oddziale powiedziano mi, że cardioxan dostają tylko uprzywilejowani chorobami serca albo dzieci.
>
> Przyznam, że jestem zdruzgotana. Bo wiem jak istotne jest podawanie tego leku. Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii?? Nie wiem, czy mam zmieniać szpital, czy co robić ...
Ja w trakcie chemii też nie miałam żadnej osłony na serce choć były problemy z tętnem,dopiero jak dostałam się do dobrego kardiologa dostałam i przyjmuję do tej pory choć jestem już 4 lata po leczeniu.Tyle że moje sercowe problemy nie zniknęły.Pozdrawiam i trzymam za Was kciuki:)

+0

autor: Beata79, dodał 2011-01-22 10:30komentuj

Ja jak zaczęły się problemy z tętnem przy ABVD dostałam BETO ( metoprololi ) 50 ZK. Na początku jadłam po 1/2 tabletki, teraz bywa że muszę jeść całą tabletkę, bo kilka dni po chemii serce bardzo przspiesza.

+0

autor: Kasiar, dodał 2011-01-22 15:24komentuj

Ja jestem po 16 ABVD podawanej przez port. Echo raz wychodzi idealne, raz złe, ale im dalej od leczenia, tym mniejsze zaburzenia rytmu.

+0

autor: Paulus77, dodał 2011-01-22 15:36komentuj

> Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii?? Nie wiem, czy mam zmieniać szpital, czy co robić ...

Przy pierwszym rzucie nie dostawalem zadnych wspomagaczy 6xABVD potem naswietlania i auto. W drugim rzucie 8 lat pozniej podczas kolejnej chemioterapii bylem bardzo aktywny fizycznie i zaczalem czuc dziwne zaburzenia rytmu serca po intensywniejszych cwiczeniach i wtedy lekarz zapisal mi Cardioxan (bez zadnych badan). Do dzisiaj nie wiem co to bylo, czy stres czy faktycznie jakies oslabienie miesnia sercowego. Skonczyli chemie, poziej naswietlania i juz 2 lata nie mam zadnych problemow ze zdrowiem w tym z sercem :)

+0

Podobne tematy:



Wypowiedzi na forum dyskusyjnym zawierają indywidualne zdanie ich autorów, jeśli nie zgadzasz się z czymś - masz pełne prawo do wypowiadania się. Każdy autor odpowiada za swoje odpowiedzi. Forum dyskusyjne w serwisie ziarnica.pl nie jest miejscem pozwalającym na diagnozy medyczne, może pomóc rozwiać Twoje wątpliwości jednak nie zastąpi fizycznego kontaktu z lekarzem - jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to zanotuj je i skonsultuj ze swoim lekarzem prowadzącym.
Ziarnica.pl ma charakter czysto informacyjny i nie jest związana finansowo bądź w jakikolwiek inny sposób z żadnym ośrodkiem medycznym, firmą farmaceutyczną, dystrybutorem leków, paraleków, cudownych soczków czy też organizacjami zajmującymi się "pomocą" chorym na ziarnicę. Utrzymuje się z prywatnych środków. Jeśli chcesz pomóc w jego rozwoju kliknij tutaj.

: (c) 2000-2022 www.ziarnica.pl :: polityka prywatności :: POMOC :: darowizna :: od autora :: statystyka strony :
: copyright - prawa autorskie zastrzeżone :