SPOŁECZNOŚĆ
 kalendarz
ZIARNICA
 Co to za choroba?
  etiologia
  objawy
  rozpoznanie
  klasyfikacja
  historia ZZ

 Jak nas leczą?
  chemioterapia
   abvd
   mopp
  immunoterapia
  radioterapia
  chirurgia
  przeszczep szpiku

 Warto wiedzieć
  afereza
  przeszczep
  cytostatyki
  kontrola
  półpasiec
  USG

 Skutki leczenia
  włosy
  skóra
  pamięć
  płodność
  psychika
  pełna lista

FORUM
wyciąg z netykiety
 ogólne
 czy mam ziarnicę?
 chemioterapia
 radioterapia
 przeszczep
 kulinarnie
 hyde park
wyszukaj na forum
 
najczęściej szukane frazy

OPOWIADANIA
 bez happy endu?
 radioterapia
 nasza ZZ
 pamiętnik Heli
 historia - Anetka
 historia - Baldi
 historia - Binka
 historia - Carinka
 historia - Dzidka
 historia - Tomaszek
 historia - Volcano
 anegdoty

AKTYWNE SONDY
historia sond

Z POLA WALKI
Lista blogów

GALERIE
 ozdrowieńcy
 trzy twarze
 łyso Ci?

Monikapw1

WASZE WPISY
 komentarze stron
 księga gości

RÓŻNOŚCI
 archiwum
 tu jesteśmy
 geolokalizacja
 strony użytkowników

LICZNIK
 on-line: 24
gości: 24
użytkowników: 0

dzisiaj: 106
ogółem: 5292624
licznik od: 09.02.2006

TWOJE KONTO
zapomniałem hasła
login:
hasło:

pamiętaj mnie

NIE MASZ KONTA?
załóż sobie
po co mi konto?

zarejestrowanych: 1370

REKLAMA :)

-- OGÓLNE - CHEMIOTERAPIA - RADIOTERAPIA - PRZESZCZEP - HYDE PARK --
: Spis Wiadomości :: Utwórz Nowy Wątek :

- wątki z ostatniego tygodnia - BEZ ODPOWIEDZI -
+ nowe podforum: KULINARNIE +


postówmodyfikacja
aktywność fizyczna podczas chemioterapii
32013-08-07 11:59
autor: Marek, dodał 2013-08-06 17:39komentuj

Cześć.

Jestem po 4 wlewie ABVD. Podczas każdego dostaję zofran i hydrokortizon. Oba są sterydami i efekt jest taki, że przytyłem już 2 kg. Zamierzam zamienić wieczorne kanapki na sałatkę i zacząć ćwiczyć: myślałem o jeździe na rowerze 15-20 km, pompki, brzuszki, bieganie. Wiem, że z jednej strony chemioterapia to nie jest dobry czas na odchudzanie, ale z drugiej strony większa masa, to większe stężenia cytostatyków uszkadzających żyły. Proszę poradźcie jak rozsądnie podejść do tego tematu.

autor: beata79, dodał 2013-08-06 22:01komentuj


Ja starałam się podczas chemioterapii byc aktywna fizycznie, na ile tylko się dało i na ile pozwalało samopoczucie...ale niewiele to zmieniło, bo i tak po abvd przytyłam kilkanaście kilo.

+0

autor: Tilia, dodał 2013-08-07 09:32komentuj

> O 22:01, dnia 2013-08-06 beata79 napisał(-a):
>
> Ja starałam się podczas chemioterapii byc aktywna fizycznie, na ile tylko się dało i na ile pozwalało samopoczucie...ale niewiele to zmieniło, bo i tak po abvd przytyłam kilkanaście kilo.

Ja podobnie jak Beata - funkcjonowałam wmiarę normalnie ale po każdej chemii miałam około 1kg do przodu (choć przez 3 dni po wlewie nie jadłam prawie nic a potem same rzeczy lekkostrawne). Sterydy robią swoje, potem niestety trudno te kilogramy zgubić - chyba trzeba je polubić. Generalnie po leczeniu nabrałam dystansu do swojego ciała i nie robię tragedii ze swojej wagi (ale obiektywnie rzecz biorąc wciąż jestem szczupła).
PS Zofran jest lekiem przeciwwymiotnym a nie sterydem.

+0

autor: INES, dodał 2013-08-07 11:59komentuj

Niestety trzeba zachować dystans, bo inaczej oszalejemy.
Rozwalone hormony, szalejące sterydy, robią swoje, nawet przy oszczędnym jedzeniu. Ja starałam się ograniczać, a przytyłam ok 15 kg przez dwa lata leczenia. Zabrałam się za siebie na poważnie po leczeniu. Dla mnie aktywność fizyczna podczas chemii była udręką. Wejście na 4 piętro było jak mount everest ;)

+0

Podobne tematy:



Wypowiedzi na forum dyskusyjnym zawierają indywidualne zdanie ich autorów, jeśli nie zgadzasz się z czymś - masz pełne prawo do wypowiadania się. Każdy autor odpowiada za swoje odpowiedzi. Forum dyskusyjne w serwisie ziarnica.pl nie jest miejscem pozwalającym na diagnozy medyczne, może pomóc rozwiać Twoje wątpliwości jednak nie zastąpi fizycznego kontaktu z lekarzem - jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to zanotuj je i skonsultuj ze swoim lekarzem prowadzącym.
Ziarnica.pl ma charakter czysto informacyjny i nie jest związana finansowo bądź w jakikolwiek inny sposób z żadnym ośrodkiem medycznym, firmą farmaceutyczną, dystrybutorem leków, paraleków, cudownych soczków czy też organizacjami zajmującymi się "pomocą" chorym na ziarnicę. Utrzymuje się z prywatnych środków. Jeśli chcesz pomóc w jego rozwoju kliknij tutaj.

: (c) 2000-2014 www.ziarnica.pl :: polityka prywatności :: POMOC :: darowizna :: od autora :: statystyka strony :
: copyright - prawa autorskie zastrzeżone :